Το παιδί μου έχει αυτισμό. Πως μπορώ να το βοηθήσω;
February 13, 2019
Χρησιμοποιήστε την επιβράβευση με τον σωστό τρόπο και δείτε την ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗ του παιδιού σας να ανθίζει.
May 6, 2019

Οθόνες! Όσο πιο μακριά τόσο πιο ευτυχισμένα!

Όσο πιο μακριά από την οθόνη τόσο πιο ευτυχισμένα!!!

 

Σύγχρονες έρευνες δείχνουν ότι το 95% των παιδιών μας ξεπερνά τον ενδεδειγμένο χρόνο χρήσης ηλεκτρονικών μέσων. Με βάση την Αμερικάνικη Ακαδημία Παιδιατρικής τα παιδία μας θα πρέπει να κοιμούνται 9-12 ώρες, να έχουν σωματική άσκηση 1 ώρα και να μην υπερβαίνουν την χρήση οθόνης πέραν των 2 ωρών ημερησίως. Ανάλογα με την ηλικία του παιδιού ο προτεινόμενος χρόνος ημερήσιας χρήσης είναι:

  • 0-18 μηνών: καμία χρήση
  • 18 μηνών – 2 χρονών: μερικά λεπτά παρακολούθησης ποιοτικού προγράμματος μαζί με την παρουσία του γονιού που θα βοηθήσει το παιδί να κατανοήσει αυτό που βλέπει.
  • 2-5 χρονών: 1 ώρα ημερησίως

 

Η ελλείπεις ισορροπία ύπνου, άσκησης και χρήσης ηλεκτρονικών μέσων, έχει σοβαρές συνέπειες στην σωματική και ψυχική υγεία των παιδιών μας! Παρά το γεγονός ότι όλοι κατά βάθος το γνωρίζουμε, οι συσκευές αυτές λανθασμένα αποτελούν ένα εύκολο τρόπο να ηρεμίσουμε τα παιδιά και να κερδίσουμε λίγο χρόνο για να ανταπεξέρθουμε στις ανάγκες της καθημερινότητας.

 

Ωστόσο η αλόγιστη χρήση φαίνεται να οδηγεί σε:

  • Καθυστέρηση ή διαταραχές της ανάπτυξης σε διάφορους τομείς (κοινωνικός τομέας, προσοχή, γλωσσική ανάπτυξη κ.α.)
  • Προβλήματα ύπνου λόγω της υπερδιέγερσης
  • Εθισμό
  • Προβλήματα Συμπεριφοράς
  • Υιοθέτηση μη υγιούς τρόπου ζωής (μη επαρκής άσκηση και κακές διατροφικές συνήθειες)

 

Πώς όμως θα γίνει ο περιορισμός της οθόνης εφικτός;

 

  • Γίνεται καταρχάς εσείς παράδειγμα για τα παιδία σας. Δεν μπορούμε να απαιτούμε από τα παιδιά μας να απέχουν από τις οθόνες αν εμείς οι ίδιοι είμαστε εθισμένοι σε αυτές. 

 

  • Αποφύγετε να εξοπλίσετε τα υπνοδωμάτια με τηλεόραση και αφήστε την οποιαδήποτε συσκευή (ταμπλέτα, κινητό) εκτός δωματίου κατά την ώρα του ύπνου.

 

  • Κρατήστε την ώρα των γευμάτων ιερή για να εξυπηρετεί εκτός από το φαγητό, το οικογενειακό δέσιμο και την επικοινωνία της οικογένειας.

 

  • Συμφωνήστε μια ώρα της ημέρας κατά την οποία το παιδί μπορεί να ασχολείται με ηλεκτρονικά μέσα (π.χ. μετά το φαγητό, πριν το μπάνιο κ.α.). Το παιδί μπορεί να κάνει χρήση μόνο αυτή την ώρα.

 

  • Εμπλέξτε τα παιδιά σε άλλες δραστηριότητες (π.χ. αθλητισμό) ή οποιοδήποτε άλλο χόμπι.

 

  • Αποφεύγεται να υπάρχει ανοιχτή τηλεόραση την ώρα που κάνετε οτιδήποτε άλλο στο σπίτι.

 

  • Αποφύγετε την χρήση των μέσων αυτών για να ηρεμίσετε τα παιδιά όταν αυτά είναι αναστατωμένα. Τα εμποδίζετε από το αναπτύξουν δικές τους τεχνικές αυτορρύθμισης.

 

  • Επιλέξτε υψηλής ποιότητας προγράμματα και μην αφήνετε την ανεξέλεγκτη, αυτόνομη χωρίς επίβλεψη χρήση.

 

 

Ποιος δεν θέλει υγιή και ευτυχισμένα παιδιά;

Κακά τα ψέματα οι οθόνες είναι πια παντού στην ζωή μας και δεν μπορούμε να τις αποκλείσουμε από τα παιδιά. Η σωστή τους χρήση όμως είναι απαραίτητη. Κι αν το ιδεατό μοιάζει ακατόρθωτο θα πρέπει να κρατήσουμε στο μυαλό μας πως όσο πιο κοντά του φτάσουμε τόσο πιο ευτυχισμένο θα είναι το παιδί μας.

 

Μαρία Λαζάρου

Υπεύθυνη Διεπιστημονικής Ομάδας Εύλογον