Αν αυτό συμβαίνει και στη δική σας περίπτωση ίσως να είναι καλά να σκεφτείτε:
- Μήπως υπάρχουν πολλά παιχνίδια; Όταν τα παιδιά έχουν πολλές επιλογές συχνά υπερδιεγείρονται και δυσκολεύονται να συγκεντρωθούν σε κάτι.
- Μήπως τα παιχνίδια δεν είναι ηλικιακά και αναπτυξιακά κατάλληλα για το παιδι;
- Μήπως δεν υπάρχει ελεύθερος και “καθαρός” χώρος για παιχνίδι; Δεν χρειάζεται μεγάλος χώρος, μα ένα σημείο στο σπίτι όπου τα παιχνίδια θα είναι αρκετά συγυρισμένα ώστε το παιδί να μπορεί να παίξει με ένα – ένα από αυτά.
- Είναι τα παιχνιδια στο οπτικό του πεδίο; Παρότι δεν θα πρέπει να επικρατεί συνωστισμός παιχνιδιών στο σαλόνι, θα πρέπει τα παιχνίδια των παιδιών να είναι εύκολα προσβάσιμα σε αυτά. Προτείνουμε τα παιχνίδια να συγυρίζονται σε πλαστικά ΔΙΑΦΑΝΑ κουτιά στο χώρο παιχνιδιού έτσι ώστε να είναι και προσβάσιμα και συγυρισμένα.
- Μήπως υπάρχουν διαθέσιμα ψηφιακά μέσα (tablet, tv ) που κερδίζουν το ενδιαφέρον τους; Τα παιχνίδια είναι εργαλεία που αναπτύσσουν τη φαντασία τη δημιουργικότητα, τη κριτική σκέψη, την ομαδικότητα και την επικοινωνία σε αντίθεση με τα ψηφιακά μέσα τα οποία είναι εύκολο να κρατήσουν τη προσοχή τους μεν, αλλά είναι δύσκολο να εξελίξουν τις δεξιότητες τους.
Μαρία Λαζάρου
Λογοπαθολόγος (SLP, BSc, M.A)
Υπεύθυνη Διεπιστημονικής Ομάδας ΕΥΛΟΓΟΝ